Monday, April 25, 2011

Pesta Buku dan Cerita-cerita Sampingannya

Sekarang sedang berlangsungnya Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Saya hanya berkesempatan mengunjunginya semalam. Tidak memborong banyak buku, cuma membuat survey.

Sebenarnya saya ada juga membeli buku. Namun, buku yang dibeli semalam cuma tiga. Satu buku untuk dihadiahkan kepada seorang sahabat yang akan berhenti pada hari Khamis ini. Jangan bersedih, wahai Siti R!

T_______T

Dua buku lagi dibeli kerana harganya yang terlampau murah. RM5 untuk dua buah buku. Wow! Tapi...eh, betulkah saya yang beli buku-buku itu? Hmmm...

(0_o)

Tidak ketinggalan saya mencuba nasib di booth PTS untuk cabutan bertuah. Manalah tahu saya bertuah pada hari itu. Harapan saya semoga dapat membawa pulang Ipad lebih awal daripada yang dijangka (maknanya saya tidak perlu tunggu cabutan bertuah semasa acara dinner dan family day syarikat tempat saya bekerja pada bulan depan nanti). Saya 'menggaul' cebisan-cebisan kertas yang ada dalam kotak cabutan bertuah sebaik mungkin. Lalu mencabut satu kertas. Yang bertulis, "Terima kasih...bla, bla, bla" (tidak ingat apa yang tertulis selepas perkataan terima kasih). Harapkan Ipad...aiii button sahajalah yang saya dapat. Kena mandi bunga agaknya untuk persediaan dinner dan family day nanti. 

(-_-;)

Ada juga beberapa perkara sampingan lain yang terjadi semalam. Contohnya, cara saya melarikan diri daripada seorang ejen Linguaphone yang tidak reti bahasa. Dia ikut saya jalan, saya patah balik ke belakang. Dia ikut juga, saya patah balik ke depan. Dia ikut juga, saya patah balik ke belakang. Tiga kali pusingan. Akhirnya dia mengalah. Padan muka dia! Semoga dia sudah pandai membaca bahasa badan dan bahasa muka orang yang menyampah dengan dia. Huh! 

(>_<) 

Antara perkara-perkara lain yang terjadi di sana, ada juga yang membuatkan saya tergamam dan tidak terkata-kata. Pendek kata, permulaan PBKAL kali ini ada sedikit pelik dan saya meninggalkannya semalam dengan perasaan yang bercampur-campur. Perasaan yang saya sendiri tidak pasti...

Adakah ini?

(^_^?)

Mungkin sedikit ini?

(^_^)

Tapi yang pastinya lebih kepada ini.

(^_^;)

2 comments:

Emy Tak Kecik said...

sempat pergi semalam...x best mcm tahun lepas la...huhu

sempat gak beli 3 novel...bersiri terus :D

Siti R said...

Ye la, setuju...macam kurang meriah pulak thn ni, kan..

Wah! Beli novel apa (nyebok pulak..hehe)?