Thursday, April 29, 2010

I'm Back for Good

Alhamdulillah. Saya sudah selamat pulang dari China pada malam tadi. Berakhir sudah perjalanan saya dan Chik di bumi China. Pelbagai pengalaman pahit manis yang telah kami alami dalam jangkamasa tidak sampai seminggu kami berada di sana.

Banyak perkara yang saya pelajari sepanjang berada di sana. Tetapi satu perkara yang pasti, saya sangat silap bila merasakan orang Cina di China sama dengan orang Cina di Malaysia. Dari segi perangai saya rasa memang ada perbezaan. Kalau tidak banyak pun, pasti ada sedikit perbezaannya. Dengan pergi sendiri ke sana baharulah saya tahu. Bak kata Aldous Huxley ~ To travel is to discover that everyone is wrong about other countries. 

Oleh yang demikian, saya mengambil keputusan untuk menulis pengalaman saya dan Chik sepanjang enam hari kami berada di Beijing dan Xi'an. Rugi rasanya kalau tidak dikongsi dengan sesiapa kerana saya merasakan advencer kami kali ini antara yang sangat menarik pernah kami alami. 

Bersambung nanti, ya!

* Errr...saya harap saya rajin untuk menulis. Kalau malas, habislah...hehehe...

4 comments:

Kurma said...

sementara tengah hangat ni baik ko cite cepat.. ehehhe

Siti R said...

Ok, ok...eden torai...hehehe..

AttOkz Dikulgai said...

Travelog.
Hangat.
Pengalaman.
Tidak ternilai.

:P

Siti R said...

Yes, priceless (^__^)