Tuesday, February 23, 2010

Kisah Rahsia yang Penuh Rahsia

Sehari selepas menghadiri aktiviti baca@lrt bulan Februari, aku mengikuti pula aktiviti 'Secret Story' dengan tema "Memilih Pasangan Ideal" yang dipimpin oleh Tuan Imran Yusuf yang menulis buku "Bagaikan Khadijah di Hati Rasullullah." Itulah pertama kali aku mengikuti aktiviti 'Secret Story' yang merupakan aktiviti mengulas buku oleh penulis yang dijemput oleh pihak penganjur.

Tak banyak sangat yang dikupas oleh Tuan Imran. Kupasan rahsia lebih terarah kepada aktiviti berkumpulan yang mencabar mental dan fizikal. Aku pula tak mengambil apa-apa nota daripada 'slide show' yang disediakan oleh penceramah. Nampak sangat betapa malasnya aku pada hari tersebut.

Aku rasa ada dua benda sahaja yang aku dapat faham daripada pembentangan. Pasangan yang ideal hampir mustahil untuk ditemui sebelum berkahwin. Maka itu, selepas berkahwin pasangan perlu menyesuaikan diri antara satu sama lain.

Selebihnya mungkin kena 'gali' dalam buku "Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah" gamaknya.

Nota: Macam boringlah entri kali ni...

5 comments:

Kurma said...

Ko tak cakap boring pun aku dapat rasa hati ko tak berada sekali bersama jari-jemarimu di papan kekunci itu hahahahahaah...

Siti R said...

Ko mmg sgt memahami aku...hohohoho...

fndrocka said...

macam malas lah lah entri ni


mana kau mengelamun?

Kurma said...

fndkrocka.. dia dok fikir design bilik buku tu kot

Siti R said...

fndrocka: aku pun xtau. Ko tau?

Kurma: hmmm...mungkin gak tu...