Monday, July 12, 2010

Cawan Dunia a.k.a World Cup

Saya ada aktiviti best pada awal pagi tadi. Eh, tak. Saya tak curi telur ayam. Buat apa curi telur ayam. Bukannya best pun.

Saya cuma menyaksikan perlawanan akhir Piala Dunia; ayam belanda menentang spanar. Eh, bukan. Belanda menentang Sepanyol. Maafkan saya, mengantuk agaknya.

Sememangnya perlawanan akhir Piala Dunia adalah satu daripada acara sukan yang saya wajib tonton biar apapun yang terjadi kecuali kalau bekalan elektrik terputus. Lebih best jika dapat menontonnya dengan kawan-kawan yang saya suka. Dan awal pagi tadi saya menontonnya bersama-sama dengan dua orang kawan-kawan yang saya suka - dua orang gadis yang sama anggunnya dengan saya - tak lain tak bukan Chik dan Eny Ryhanna.

Dipendekkan cerita, Sepanyol menang. Puyol (ganti kepada fuyoo!)! Saya suka. Suka sangat. Sangat-sangat suka. Sejak Piala Dunia bermula sebulan yang lalu saya dah rasa Sepanyol akan merampas kejuaraan daripada tangan Itali. Nampaknya ramalan saya benar belaka. Ini secara tidak langsung membuktikan bahawa saya lebih psikik daripada Paul si Sotong Kurita.

Oleh itu, sotong kurita tersebut bolehlah dimasak bersama-sama dengan ayam belanda. Goreng pun sodap!

Nota: Sebab entri ini dilabel 'Liverpool' - kedua-dua pasukan ada pemain Liverpool yang bermain pada pagi tadi waktu Malaysia bukan waktu Afrika Selatan; Dirk Kuyt (Belanda) dan Fernando Torres (Sepanyol). Harap maklum.   

2 comments:

Kurma said...

hahah tetiba leh masuk Liverpool..
Aku pun tengok jugak pagi tadi..tapi best la si Sepol tu (Puyol nama melayu).

Idong kuar asap macam naga...

Siti R said...

Liverpool ttp di hati...ehhehhehehe..
Huk aloh...Puyol ada nama melayu ghopanya...Sepol pulak tu...iskh3

Masuk angin keluar asap...hoho...