Tuesday, October 20, 2009

Bila Aku Nak Cuti Ni?????

Sedar tak sedar kita dah hampir sampai ke penghujung tahun 2009, kan? Masa berlalu tanpa ku menyedari...hishh...sibuklah Nora menyanyi-nyanyi di dalam kepala aku ni...nyah kau dari sini!
Aku risau ni. Risau sebab cuti aku ada banyak lagi. Macam mana aku nak habiskan cuti yang masih berbaki 16 hari tu? Aku cuma boleh carry forward 10 hari ke tahun depan. 

Tiap-tiap hujung tahun mesti masalah yang sama. Tahun lepas aku carry forward 11 hari. Satu hari tu kena mintak approval daripada bos untuk di bawak ke tahun ni...kalau tak, hangus pulak cuti aku tu. Sayang wooo...walaupun satu hari mana boleh aku biarkan ia terbakar macam tu saja.

Apa aku nak buat kalau aku ambik cuti? Nak pergi travel? Kalau nak travel bukan boleh 1, 2 hari je. Sekurang-kurangnya 3 hari ke atas baru best. Kawan office ada ajak pergi Sabah. Tapi aku baru je pergi Kota Kinabalu, Sabah pada tahun lepas. Tapi ok gak kalau pergi Sabah...mesti ada tempat lain yang menarik kat sana selain daripada Kota Kinabalu, kan? Kena fikir dan buat research dulu sebelum buang...'buang duit' maksud aku...

Rancangan nak beraya ke tempat jauh pun aku rasa terpaksa ditangguhkan...kalau ada rezeki mungkin tahun depan la beraya dengan 'sedara' aku tu. Oohh...sedih, sedih...

Habis tu? Apa aku nak buat? Oh ya, aku nak pergi renew passport...lupa la pulak. Alamak...lesen memandu pun dah nak masuk 3 bulan aku tak renew lagi...OMG! Kena pergi renew cepat-cepat ni...huhuhu...

No comments: