Tuesday, March 23, 2010

Siri Bercakap Dengan...Kalendar

Lokasi: Pejabat tempat Siti R bekerja keras membanting tulang 
Waktu: Siang goyang

Siti R sedang membelek-belek cik Kalendar...

Siti R
Hari ini berapa haribulan ya, cik Kalendar?

Cik Kalendar
23 haribulan Mac

Siti R
(buat muka terkejut)
Ha! Ye ke? Betul ke cik Kalendar? Betul ke?

Cik Kalendar
(buat muka meluat)
Iyeee..

Siti R
Maksudnya, lagi sebulanlah saya akan pergi bercuti ke China? Wahhhhh!!! Macam tak percaya. Cepat betul masa berlalu...

Cik Kalendar
Ada aku kisah?

Siti R
Dah lama betul saya tak pergi travel. Tak sabarnya nak pergi...

Cik Kalendar
Ada aku kisah?

Siti R
Memanglah kau tak kisah. Kau tu kalendar. Bukannya tahu apa-apa. Tahu kira hari saja!

Cik Kalendar
Ada aku kisah?

Siti R
(hanya berbicara dalam hati - lebih baik diam daripada berkata-kata)

~Tamat~

No comments: