Monday, March 15, 2010

SMS Terlampau

Masa lalu depan meja Kak Yati tengahari tadi, dia panggil aku, "Ti, kau nak baca SMS ni, tak?"

Wah, apa hal tiba-tiba suruh aku baca SMS dia? Mesti ada cerita sensasi.

"Haaa..apa dia, apa dia?" dengan terujanya aku bertanya sambil dengan pantasnya mendekati meja Kak Yati. Kak Yati pun tunjuklah apa yang tertulis di skrin handphone dia.

Aku tak boleh tahan gelak sesudah membaca SMS tersebut yang dihantar oleh anak bongsu Kak Yati, Aliya. Dia tulis,

'Ibu adik nak masak Krabby Patty.'

"Apa dia ingat ni SpongeBob ke?" aku tanya Kak Yati sambil gelak-gelak. Kak Yati pun gelak. Dia dah tak tahu nak kata apa dah...

Manalah Aliya dapat resepi Krabby Patty (ejaan dia betul pulak tu)? Mr. Plankton pun dah berusaha tapi tak pernah dapat resepinya...alih-alih Aliya yang dapat. Dahsyat sungguh anak dara Kak Yati tu...hahaha...

* Aku rasa macam cute aje dia SMS ibu dia macam tu. Hilang tension aku.

No comments: