Thursday, September 30, 2010

Ratu Sanggul

Aku tak ada niat hendak mengata ke apa. Cuma hendak melepaskan apa yang sudah lama terbuku di dalam jiwa... 

Aku peliklah tengok perempuan pakai tudung tetapi sengaja meninggikan sanggul. Rakan sepejabat aku kata ada yang sanggup pakai sanggul palsu sebab rambut tidak cukup panjang untuk buat sanggul tinggi. Tidak aku sangka sampai begitu sekali mereka ini mahu bergaya dan nampak 'cantik'. Aku tak tahu apa yang cantik sangat kalau sanggul ditinggikan. Rasa macam haram sahaja (tak tahulah...pendapat aku sahaja). 

Yang paling aku tak suka kalau aku terserempak dengan perempuan yang bertudung sedemikian rupa, aku tidak dapat mengelak daripada membayangkan mereka seperti makhluk di bawah:

Ya, Conehead.  Salahkah aku berfikiran sedemikian? Salahkah? Salahkah? OMG! Tak fasal-fasal aku pun berdosa kerana berfikir di luar kotak (kon?). Apa yang perlu aku buat? Iskh, iskh, iskh...

No comments: