Sunday, October 24, 2010

Angan-angan Biarlah Berpadanan

Suatu waktu dahulu aku selalu juga berangan-angan; suatu hari nanti aku mahu membina rumah dalam kawasan hutan dan rumah tersebut mestilah bersebelahan dengan air terjun. Ermmm...seronoknya...hikhikhik (gedik).

Iskh...ini bukan angan-angan Mat Jenin, tau. Ini angan-angan seorang remaja yang sedang meningkat dewasa...chewah! Jadi, sebagai remaja (pada masa itu) pastilah aku suka membayangkan bagaimana suasana rumah dan kawasan sekelilingnya. Mana tahu ia akan menjadi kenyataan. Inilah yang dinamakan sebagai Law of Attraction...jangan tak tahu aku sudah lama menggunakan kaedah ini lama sebelum Rhonda Byrne dan Micheal J. Losier memperkenalkannya kepada khalayak umum.

Dan memang angan-angan aku ini sudah menjadi kenyataan. Rumah baharu aku, sebelum dibina merupakan kawasan hutan...hahaha...tetapi kawasan sekitarnya masih lagi dikelilingi hutan. Kiranya masih boleh diterima, kan? Cuba lihat gambar  di bawah ini kalau tidak percaya.

  Diambil dari balkoni bilik yang akan dijadikan perpustakaan mini.

Tapi kacau betullah kabel elektrik tu, kan? Mencacatkan sedikit pandangan mata aku. Kacau daun betul!

Apa? Air terjun mana? Oh...ada...heeheehee (gelak nervous). Urmmm...aaahh...memang ada air terjun di sebelah, tetapi ia cuma terjun kalau hujan turun sahaja. Walaupun tidak sama seperti yang aku bayangkan...rasa-rasanya yang ini pun masih boleh diterima juga, kan? Mari lihat bersama-sama >.<

 Diambil dari balkoni yang sama petang tadi semasa hujan turun dengan lebatnya. Best, kan 'air terjun' ini...

Itulah dia...akhirnya impian aku menjadi kenyataan...errr...pembetulan; hampir-hampir menjadi kenyataan. Apa-apapun, yang penting aku ada rumah sendiri. Tidak perlu lagi hidup menumpang. Syukur kepada Allah.

Jadi, moralnya di sini janganlah malu dan segan untuk membayangkan apa yang kita mahu dalam hidup kita...mana tahu kalau diizinkan Allah lambat laun kita akan memilikinya. Bukankah nikmat namanya tu? Maka, nikmat Allah yang manakah yang kamu dustakan? 

Nota: Suatu waktu dulu aku juga sering membayangkan aku sedang memandu kereta Satria berwarna biru. Alhamdullillah...kereta itulah yang menjadi kereta pertama aku. Cuma sayangnya jodoh kami tidak panjang. Aku terpaksa melepaskannya atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan...(maaf tiada gambar untuk tujuan menunjuk-nunjuk di sini..uhuhuhu~)

5 comments:

CT said...

Hidup perlu ada cita2 dan angan2... :)

Kurma said...

okla tu tercapai jugak cita2 ko.. tahniah...
kalau ko tak berangan.. langsung lari rupa landskap umah ko hehehehe..

Siti R said...

CT: Ya, tepat sekali :)

Kurma: Makasih yach...hohoho~

zatara said...

angan2,cita2 dan kemahuan digerakkan oleh akal..tahniah mak ET,..anda berjaya..huhu

Siti R said...

Tq very muchie :)