Monday, June 22, 2009

Aku Takkan Dengar Lagu ni Kalau Memandu

Lagu Helena merupakan salah satu lagu My Chemical Romance yang agak famous suatu ketika dahulu. Aku memang minat gila lagu ni. Dulu masa ada kereta dan lagu ni tengah popular, aku selalu juga dengar lagu ni ketika memandu. Kira macam lagu wajib untuk aku dengar :P

Tapi segala2nya berubah oleh satu kejadian yang membuatkan aku trauma nak dengar lagu ni dalam kereta, apalagi kalau aku yang memandu. Kepada sesiapa yang tahu lirik lagu Helena ni, pasti tahu yang salah satu baris lagu ni berbunyi "when both our cars collide" kan?

Ok, ceritanya begini. Pada suatu hari semasa hujan gerimis dan jalan pula tengah jem...seperti biasa aku melayan lagu2 MCR ni. Tengah syok2 dengar lagu Helena ni tiba-tiba betul2 masa Gerard Way sampai kepada baris lirik di atas aku tersentak ke depan. Adakah aku terlibat dalam kemalangan? Tidak sebenarnya. Cuma perlanggaran kecil sahaja. Kereta belakang terlanggar aku. Entah apa yang dibuat driver tu...berangan agaknya? Nasib baik tak ada apa2 yang serius...at least for me. Tapi kereta yang merodok belakang kereta aku tu yang 'cedera'...Wira lawan Satria..mesti Wira kalah..hehe...

Lepas periksa keadaan kereta dan masuk balik untuk meneruskan perjalanan, aku bukan aje tutup CD tapi tutup radio terus. Rasa shaky sekejap...sekejap ajelah...

Itulah dia sebab musabab kenapa aku trauma nak dengar lagu Helena ni masa memandu...rasa macam berhantu je lagu ni...ada sumpahan nenek kebayan agaknya...

Ermm...dah lama juga tak dengar lagu Helena ni...apa kata kita layan bersama-sama.



Long ago
Just like the hearse you die to get in again
We are so far from you

Burning on just like a match you strike to incinerate
The lives of everyone you know
And what's the worst you take (worst you take)
From every heart you break (heart you break)
And like the blade you stain (blade you stain)
Well I've been holding on tonight

[Chorus]
What's the worst thing I could say?
Things are better if I stay
So long and good night
So long and good night

Came a time
When every star fall brought to you tears again
We are the very hurt you sold
And what's the worst you take (worst you take)
From every heart you break (heart you break)
And like the blade you stain (blade you stain)
Well I've been holding on tonight

[Chorus]
What's the worst thing I could say?
Things are better if I stay
So long and good night
So long and good night
Well if you carry on this way
Things are better if I stay
So long and good night
So long and good night

Can you hear me?
Are you near me?
Can we pretend to leave and then
We'll meet again
When both our cars collide?

[Chorus]
What's the worst thing I could say?
Things are better if I stay
So long and good night
So long and good night
Well if you carry on this way
Things are better if I stay
So long and good night
So long and good night

No comments: