Wednesday, September 02, 2009

Harga Minyak Naik Lagi...Jangan Korang Pulak Yang Naik Minyak

Salah satu berita hangat pada masa ini ialah kenaikan harga minyak. Naik lagi ye? Aku bersimpati dengan pengguna-pengguna kenderaan persendirian...

Rasa macam ada yang tak kena la. Kata rakyat didahulukan...tapi aku rasa macam tak jer? Ari tu naikkan harga tambang kenderaan awam...sekarang naikkan harga minyak pulak. Apa rasional kerajaan buat camni, ek? I just don't get it. Ke aku yang bangang sebab malas nak ambik tau?

Apa2 pun kenaikan2 harga, baik tambang atau minyak tak menjejaskan aku. Setakat ni, baik bas Metro atau SJ tak menaikkan langsung tambang mereka. Harap2 mereka kekal dengan persaingan hebat mereka tu (ada jugak kebaikannya mereka ni bersaing dan ber racing, kan? Hehe...). Teksi pulak aku jarang naik. Kalau naik pun sebab terpaksa. Pendek kata, aku memang boleh berjimatla kalau dibandingkan dengan korang yang ada kenderaan sendiri ni. Jangan jeles ye...muahahaha...

Jangan marah. Aku gurau jer...saja nak hilangkan tensen. Raya nanti aku mintak maap...hehe...

No comments: