Tuesday, May 17, 2011

Tuah Ayam Nampak di Kaki...

Hari Keluarga dan Majlis Makan Malam syarikat tempat saya bekerja telahpun berlalu lebih kurang 3 hari yang lepas. Di sini saya ingin memberitahu bahawa impian untuk mendapatkan Ipad pada Majlis Makan Malam telah musnah sama sekali. Sudahlah tidak berjaya semasa Pesta Buku yang lepas, kali ini terkulat-kulat pula melihat orang lain naik ke atas pentas untuk menerima Ipad masing-masing (2 Ipad disediakan). Kecewa betul. Bukan setakat Ipad, apa-apa hadiah cabutan bertuah pun saya tidak dapat. Tidak bertuah sungguh saya pada malam tersebut.
Eh, tunggu dulu. Pada penghujung majlis, pengacara majlis membuat pengumuman ada beberapa orang masih belum menuntut hadiah cabutan bertuah mereka. Tanpa disangka-sangka nombor saya juga ada disebut. Wah! Bertuah juga rupanya, walaupun yang saya dapat bukan termasuk hadiah utama. Inilah yang dikatakan; tuah ayam nampak di kaki, tuah saya...dapat Baucer KFC, Pizza Hut & Ayamas. Makan pizza dan ayamlah nampaknya...woohoo~

No comments: