Thursday, May 05, 2011

Naluriku Mengatakan...

Antara nasihat yang diberikan oleh trainer yang mengendalikan kursus NLP yang saya hadiri lebih kurang dua minggu yang lepas adalah kita harus belajar mempercayai naluri (intuition) kita sendiri. Percaya 100%. Kerana apa yang kita rasakan itu selalunya betul. Memang saya tidak nafikan perkara itu. Dalam banyak hal saya selalu juga mengikut naluri saya. Cuma kadang-kadang saya masih ragu-ragu dan tidak percaya dengan naluri sendiri kerana lebih mempercayai logik akal.

Semalam naluri saya mengatakan saya akan bertemu dengan seseorang yang ingin saya jumpa, pada hari ini. Jadi saya bersiap dengan seluar panjang dan blaus - tidak mahu berbaju kurung sebagaimana lazim dipakai pada hari bekerja kerana naluri saya mengatakan mungkin saya perlu berjalan jauh esok. Saya ikutkan sahaja.

Terbukti naluri saya betul. Kejadian yang berlaku pada pagi tadi memang membawa kepada saya bertemu dengan orang tersebut. Semuanya tidak dirancang. Dan memang saya perlu berjalan lebih pada hari ini. Terasa seperti bermimpi pula. Amazing, right?

Lagu di bawah tiada kena-mengena dengan apa yang berlaku pada hari ini. Cuma suka dengan klip videonya yang sangat lucu.

2 comments:

AttOkz Dikulgai said...

O0o0o0o...jumpa somebody eh?
uhuhuhuh~ Boleh bikin gossip ni.

Siti R said...

Xde maknanya nak gossip gossip ni :P