Thursday, August 06, 2009

Edisi Tensen...lagi???

Cepat betul masa berlalu. Hari ni Nisfu Syaaban. Tutup buku lama, bukak buku baru. Ada buat apa2 azam ke hari ni? Aku tak teringat langsung nak buat. Azam jadi wanita solehah kot...tapi boleh ke? Mesti boleh, kan? Insya-Allah...

Dua minggu lagi kita akan menyambut bulan Ramadan pulak. Bulan yang memang khas, istimewa dan di'priviledge'kan untuk kita semua umat Islam. Tapi aku sedih la...masa bulan Ramadan jer amal ibadat macam nak rak, tapi bila dah dekat2 nak bulan Syawal dan masuk bulan Syawal macam hilang terus...hiburan pulak yang banyak. Kadang2 tu sampai melampau2...sedih la...macam mana nak buat, ek? Ini agaknya erti 'kemenangan' untuk kebanyakan orang2 zaman sekarang? Tapi aku percaya bukan semua orang macam tu, kan?

Erm, citer pasal Syawal terfikir pulak...raya tahun ni dapat balik kampung ke tak? Dah dua tahun tak balik kampung...bermakna dah dua tahun jugak aku dah tak menziarahi kubur arwah mak dan abah. Isk2 tiba2 sedih la pulak ni...don't cry Siti R...don't cry.
Hanya doa ajelah yang boleh aku sampaikan kepada mereka.

Dan sejak mereka takde aku rasa macam aku ni dah takde kampung pulak. Rindu betul nak tengok rumah kat kampung. Sekarang ni musim buah, rindu nak panjat pokok. Rindu nak dok termenung kat tingkap sambil tengok bintang. Kat sini susah betul nak tengok bintang...too much lights pollution.

Arghhhh tensennyer!!!

No comments: