Sunday, August 02, 2009

Zettai Kareshi


Gila ke tak gila aku menghabiskan hari ni dengan menonton drama Jepun Zettai Kareshi (Absolute Boyfriend). Tak abis tengok sebenarnya...lagipun aku ada mengikuti drama ni yang tengah ditayangkan di 8TV tiap2 Ahad pukul 3 petang. Aku tengok mana2 episod yang tertinggal. Tadi baru abis tengok special episode.

Best wooo drama ni. Aku sebenarnya tak minat citer cintan cintun, tapi memandangkan jalan citernya yang tak masuk akal, and the fact that this is a J-Drama bukan K-Drama, aku layan habis...hehe...lagipun drama ni diadaptasi daripada manga dengan tajuk yang sama karya Yuu Watase. Description citer ni seperti di bawah (malas nak tulis sendiri...hohoho):

Izawa Riiko is a temp worker in search of a boyfriend, and she ends up in possession of a "robot" known as Night Tenjo, who is programmed to be perfect boyfriend. However, this creates a love triangle with a distinguished young man at her company who has feelings for her.

Ya, Riiko bercinta dengan robot yang memang dah diprogram untuk jadi teman lelaki ideal...tapi lama kelamaan robot tu pun mula develop perasaan sama macam manusia, which even baffled orang yang bertanggungjawab mencipta dia. Macam modern fairy tale cuma yang membezakannya adalah citer ni berakhir dengan sad ending sebab Night punya memori dah burned out dan tak dapat nak tanggung kebolehan baru dia mempunyai perasaan macam manusia...huhuhu...

Dalam Special episode, lepas 3 tahun Night 'mati', dia 'dihidupkan' semula oleh seorang saintis baru yang sebenarnya ada agenda peribadi. Tapi episod ni pun berakhir dengan sad ending sebab Night mula sedar yang dia tak boleh hidup selama2nya dengan Riiko memandangkan dia cuma seorang (seorang ke?) robot. Jadi dia dengan sukarelanya menyuruh Mr. Namikiri (pencipta dia) menghapuskan dia...huhuhu...

Aku masih rasa heartbroken ni...so, apa kata kita layan lagu runut bunyi (original soundtrack ler) yang memang best giler nih...enjoy!

No comments: